CONTINGUTS ANGLÈS 5

YEAR 5 CONTINGUTS ANGLÈS

CONTINGUTS


Oral skills: Habilitats orals. SPEAKING AND LISTENING.( PARLA I ESCOLTA).

• Escolta per obtenir informació específica i identificació de paraules claus avaluant el que s’ha entès.

• Escolta, contesta individual i en grups tant donant explicacions i presentacions com contant històries.

• Donar explicacions i respondre a preguntes sobre el que s’ha llegit, vist o escoltat.

• Dur a terme petites representacions d’un text narratiu llegit o inventat.

• Fer petites presentacions orals sobre un text narratiu llegit, treballat, o inventat.

• Resumir les parts més importants de textos llegits.


Text level workREADING AND WRITING (LECTURA I ESCRIPTURA)

 Reading comprehension skills- Writing skills
  • Comprendre i escriure diferents tipus de textos, tant narratius (contes, faules, llegendes, descripcions) com no narratius (cartes, text instructiu) emprant estructures lingüístiques, gramaticals i el vocabulari adient treballat prèviament a l’aula.
  • Lectura comprensiva i identificació de diferents tipus de textos orals i escrits narratius i no narratius (text instructiu, carta) per poder contestar a preguntes de comprensió i opinió.
  • Entendre preguntes amb Wh- questions (what, where, who, when, why) per poder contestar-les.
  • Preparació, lectura i representació d'una faula destacant els trets més importants.
  • Redacció d'una faula i un conte emprant com a referència un model donat, canviant alguns dels aspectes d’aquest model, com són els personatges, la localització, l’argument o el final.
  • Fer descripcions de personatges emprant estructures lingüístiques treballades prèviament (comparacions, símils) i vocabulari propi del text (adjectius, verbs, substantius).
  • Exploració de l’ordre lògic (introducció, clímax i resolució) dels diferents textos narratius (conte, faula i llegenda) i fer-ne ús a l’hora de narrar alguna de les històries treballades a l’aula.

Sentence level work (Sintaxi)
  • L'ordre lògic de les oracions. Subjecte, verb i objecte. (SVO sentences).
  • L'ús imprescindible del verb en les oracions.
  • Comparacions (comparatives and superlatives, introducció als símils).

Word level work (Gramàtica, lèxic i fonètica)
 Gramàtica: Verbs, adjectius i pronoms.
 Paraules claus dels diferents textos narratius i no narratius. Realització de "spelling tests".
 Aprendre a usar diccionaris monolingües, elaboració de glosaris propis.
 Detectar els errors fonològics de la parla que fan difícil la comprensió del missatge i corregir-los a través d’exercicis de “Synthetic phonics”
 "Read, cover, write and check strategy" per aprendre paraules noves.

TREBALL SOBRE LES LECTURES SEGÜENTS:

 1r TRIMESTRE: Faules: 'The Hare and the Tortoise' and other fables.
 2n TRIMESTRE: "Fantastic Mr. Fox by Roald Dahl capítols 1, 2, 9, 10, 1, 13 i 15" 'Mrs Gomez story' (short story -British Council) and 'Ulf the finger-eater' (extractes de descripció: capítol 1, 2)
 3r TRIMESTRE: Textos no narratius.

OUR ENGLISH TARGETS

OBJECTIUS ACORDATS D'una llista d'objectius els fillets/es de 5è i la mestra han seleccionat els objectius a treballar durant aquest curs.

  • SPEAK ENGLISH IN CLASS. (Parlar anglès a classe)
  • UNDERSTAND WHAT I READ. (Entendre la idea global del que llegeixo)
  • USE NEW VOCABULARY FOR WRITING. (Emprar el nou vocabulari per escriure)
  • USE NEW VOCABULARY FOR SPEAKING. (Emprar el nou vocabulari per parlar)
  • INVENT STORIES IN ENGLISH. (Inventar contes en anglès)
  • MAKE SHORT PRESENTATIONS. (2-3min.) (Fer petites presentacions)
  • LEARN THE ENGLISH VERBS. (Aprendre verbs)
  • ACT OUT A ROLE PLAY. (Representar role-plays)

Cada trimestre anirem repassant com avancem en els nostres objectius fent autoavaluacions i coavaluacions de les activitats diàries. Per a final de curs comprovar si hem aconseguit els objectius proposats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario